بلاگ

راهنمای خرید راهبند

وقتی شما دنبال خرید راهبند باشید باید در ابتدای امر موارد کلیدی ای را بدانید تا نه محصولی ضعیف تر از آن چیزی که میخواهید خریداری کنید و نه بابت یک تردد پایین هزینه بالایی صرف نکرده و بی جهت راهبندی بدون محدوديت تردد خریداری نکنید. پس در ادامه این نکات کلیدی را بازگو می کنیم تا بهترین انتخاب را برای خرید راهبند داشته باشید. 

انتخاب راهبند بر اساس تردد( راهبند ارزان)

اگر راهبند برای یک پارکینگ کوچک یا مجتمع های ساختمانی با تردد محدود است می توانید از ارزانترین راهبند های بازار استفاده کنید. این راهبند ها اصولا برای تردد 500 تا 1500 خودرو کافیست و شما می توانید با حداقل هزینه آن مکان را به این راهبند ها تجهیز کنید. حالا باید انتخاب کنید که اعتبار شرکت فروشنده برای شما چقدر مهم است تا اگر با مشکلی روبرو شدید آن شرکت خدمات محصول خود را برعهده بگیرد. در بازار راهبند های اتوماتیک هر چقدر راه بند گمنام تر باشد ارزانتر است و اعتبار شرکت فروشنده باعث بالاتر رفتن قیمت خواهد شد چرا که بجز بحث برندینگ، قطعاتی که درون راهبند های معتبر وجود دارد با کیفیت تر از مدل های ساده هستند.

راهبند برای تردد بالا

بسیاری از اماکن، خصوصا پارکینگ های عمومی و عوارضی ها هیچ موقع علمک راهبند شان یکجا نمی ماند و دائم در حال بالا و پایین رفتن هستند. در این شرایط استفاده از راه بند های ارزان غیر منطقی است چرا که دوام آن طولانی نیست و شاید زیر دو سال مستهلک شود. توصیه ما برای این اماکن استفاده از راهبند های 24 ولت تردد بالا و یا بهتر از آن راه بندهای هیدرولیکی است که هیچ محدودیت ترددی ندارند. این محصولات به راحتی سالهای سال کار میکنند و هزینه تعمیر روی دست کارفرما نخواهند گذاشت.

انتخاب راهبند بر اساس امنیت بخشی

خیلی ها فکر میکنند نصب راهبند باعث می شود امنیت ورودی حفظ شود و افراد غریبه از آنجا قادر به ورود نیستند، این فکر کاملا اشتباه است و می بایست هنگام خرید به سه مورد زیر نیز توجه کنید.

راهبند های ساده و صرفا برای کنترل تردد

اگر بخواهیم درصد بگیریم بیش از 90 درصد این نوع راهبند مدنظرشان است. راه بندی یک علمک یا بوم جلوی خودرو را مسدود میکند و اگر خودرو مجاز بود بالا رفته و اجازه تردد را به خودرو می دهد. برخورد خودرو به این علمک باعث شکستن بوم و ایجاد کمی خط و خش روی خودرو خواهد شد. راهبند هایی از این نوع در همه ی گروه ها وجود دارد از مدلهای ارزان گرفته تا مدلهای هیدرولیکی گران قیمت.

راه بندهای آنتی کرش و LED دار

برخی افراد هنگام خرید محصول به فکر حفاظت از خود راه بند هم هستند. یک دسته برای اینکه رانندگان در شب کاملا متوجه وجود راهبند شوند، مدل های LED دار را خریداری میکنند تا روی بوم آن چراغ کار شده باشد و بوم به راحتی قابل مشاهده باشد. گروهی دیگر راه بندهای انتخاب میکنند تا بجز LED قابلیت آنتی کرش نیز داشته باشد تا در صورت برخورد خودرو به علمک راهبند، بوم آن به صورت افقی هم بگردد تا هم جلوی آسیب به خودرو را بگیرد و هم خودش آسیب نبیند. سطح قیمتی این محصولات بیشتر از گروه قبلی می باشد.

راهبند های بولارد(ضد تروریستی)

بولارد در اصل مانعی است که نگذارد به هیچ صورت خودرو از آن ورودی وارد شود. ظاهر این راهبند ها به صورت ستونی است که با ارتفاعی محدود سر از زمین درآورده و در صورت برخورد خودرو به آن به گونه ای به خودرو آسیب میزند تا خودرو به هیچ صورت قادر به ادامه راه نباشد. در ویدئوهایی که از تست بولارد دیده ایم، برخورد خودرو سنگینی مثل کامیون به این راهبند باعث جدا شدن شاسی خودرو از بدنه آن شده و به این خودرو سنگین بیشترین آسیب وارد شده بود. به همین دلیلی به این محصول راهبند ضد تروریستی هم می گویند. قیمت این محصولات بسیار بالاست و حتی سطح قیمتی آن چندین برابر گرانترین راهبند های هیدرولیکی می باشد.

راهبند برای اماکن خاص

راه بند تاشوند 80 و 180 درجه

اگر فضایی را که میخواهید در آن راهبند نصب کنید مسقف است، پس به این مورد نیز باید توجه کنید که ممکن است بالا رفتن بوم باعث شود که علمک به سقف گیر بکند و عملا نصب محصول در آنجا ممکن نباشد. در این شرایط باید از مدل های 180 یا 90 درجه انتخاب نمود.مدل های 90 درجه با بالا رفتن بوم تکه کوچکتری از بوم که حدود دو متر است بالا میرود و قسمت بزرگتر آن در زاویه 90 درجه ای قرار میگیرد و مماس به سقف خواهد شد. نواع دوم که 180 درجه ای است وقتی بوم بالا میرود، تکه دوم 180 درجه می گردد و روی تکه اول قرار میگیرد. پس خریدار بر اساس مکان باید یکی از این دو را تهیه کند.

راهبند فنسی

یکی از مشکلات راه بند این است که فقط یک میله جلوی خودرو را میگیرد در این صورت افرادی که پیاده هستند به راحتی از آن عبور میکنند. در بعضی از جاها دیگر میخواهند که بجز جلوگیری از ورود خودرو متفرقه از ورود حیوانات به داخل جلوگیری شود. در این شرایط می بایست از راه بند های فنسی استفاده نمود تا قسمت زیرین راه بند هم مانعی برای ورود هر چیزی باشد.

راه بند تبلیغاتی

بعضی از شرکتها و تولید کنندگان از فضای زیرین راه بند برای معرفی و تبلیغات کالا یا خدمات شان استفاده میکنند. راه بند های تبلیغاتی هم زمان هم کارکرد راه بند فنسی و یک بیلبورد تبلیغاتی را برای خریدار نشان دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *